Handelsbetingelser

Handelsbetingelser for webshoppen: www.Living4u.dk:

www.living4u.dk drives af: 

Living4u ApS

Postvej 33, Foldby

8382  Hinnerup
info@living4u.dk
Tlf. 20 92 39 23/60 19 44 19

CVR. 34056226


Bag Living4u ApS står ægteparret Claus & Lone Bräuner, Solkærvej 16, Tinning 8382 Hinnerup.

Køb hos Living4u.dk:

Der er først indgået en bindende købsaftale, når du har modtaget en ordrebekræftelse fra Living4u ApS. 
Living4u ApS opbevarer ikke selve ordrebekræftelsen, efter den er fremsendt til kunden.

Priser:

Alle priser er inkl. 25 % moms og i danske kroner, hvor intet andet nævnes.
Priserne er kun gældende indenfor Danmarks grænser, ekskl. Færøerne og Grønland.
Priserne er dagspriser.

Salg generelt:

Den angivne pris ved bestillingstidspunktet, er den gældende salgspris.

Afhentningsvarer faktureres til den aktuelle pris på bestillingstidspunktet, og prisen ændres IKKE ved hverken prisfald eller -stigning.  En bestilling slettes, såfremt den ikke bliver hentet til det aftalte tidspunkt.

Levering

Living4u bestræber sig på at levere de bestilte varer indenfor 1-3 hverdage. Dog tages der forbehold for udsolgte varer og udskudt leveringstid hos Living4u's grossister. I disse tilfælde vil du blive informeret indenfor 24 timer efter bestilling.

 

Living4u sørger for levering med GLS til adresser i Danmark. Rettidig levering forudsætter, at GLS overholder dag-til-dag levering. Living4u kan ikke drages til ansvar for forsinkelser hos GLS.

 

GLS pakkesshop kr. 39,-

 

Living4u sender fragtfrit ved køb over kr. 499,-

Afbestillinger

Ønsker De at afbestille eller annullere en allerede afgivet bestilling, bør det som udgangspunkt ske ved, at fremsende en e-mail med mærket "Afbestilling". Her bør bestillingstidspunkt samt ordrenummer fremgå.

Har De modtaget en ordrebekræftelse pr. e-mail kan denne returneres til afsender med teksten "Afbestilling"  indsat i emnetekst. Afbestilling bør ske inden kl. 13 til Living4u samme dag, som bestillingen er foretaget. Brug kontaktformularen her eller ring til os på 60194419.

Betaling

De mulige betalingsmåder er:
• Visa/Dankort
• Mastercard
• Paypall
• Bankoverførsel
• Kontant (kun ved afhentning hos Living4u)

Pengene bliver først trukket fra din konto, når varen afsendes fra Living4u

Der er ikke mulighed for forudbetaling, idet kundens retsstilling her er væsentlig dårligere end ved andre former for betaling.

Reklamationsret

Living4u yder 2 års reklamationsret i henhold til købeloven, omfattende fabrikations- og materialefejl, der konstateres ved varens normale anvendelse.

Varer bør returneres med en fakturakopi hvor købstidspunktet for det reklamerede produkt fremgår, da varen ellers vil blive henlagt indtil der foreligger fakturakopi og evt. fejlmeddelelse på produktet.

Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb.

Reklamation over fejl og mangler, som bør opdages ved sædvanlig undersøgelse af varen, skal meddeles Living4u indenfor rimelig tid.
Varan kan efterfølgende – efter forudgående aftale med Living4u – returneres for reparation, ombytning eller evt. kreditering.

Varer, der returneres pr. efterkrav eller som sendes uden porto, modtaget ikke af Living4u.

Varer, der ikke indgår under reklamationsretten og/eller modtages uden forsvarlig emballage, vil blive omemballeret, og der vil blive opkrævet et beløb svarende til Living4u’s udgifter til nødvendig og forsvarlig emballering.

Forsvarlig returnering

Tag altid kontakt til os, inden du returnerer varer til os.

Alle produkter, der returneres til Living4u skal være forsvarligt indpakket.

Living4u anbefaler at varen returneres via Post Danmark, og at varen sendes som pakkepost. På den måde er der mulighed for at spore pakken i Post Danmarks system og det fjerner dermed enhver tvivl om, hvorvidt varen er blevet udleveret til Living4u. Yderligere har kunden mulighed for at kunne efterlyse pakken såfremt udlevering ikke har fundet sted.

Du kan også aflevere returvaren personligt hos Living4u.

Er du i tvivl?

Såfremt der måtte opstå tvivlsspørgsmål anbefales det, at du retter henvendelse til Living4u via kontaktformularen her.

KØBEREGLER

1. Reklamationsret
2. Garanti
3. Ombytningsret
4. Rimelig tid
5. Formodningsreglen

1. Reklamationsret

Reklamationsretten er kundens ret til, at reklamere over en vare, der har fejl eller mangler, som var til stede da varen blev solgt. Kunden har to år til, at finde fejl eller mangler på varen, som beviseligt er sælgerens ansvar. Viser en mangel sig indenfor de første 6 måneder efter levering, formodes det at manglen var til stede ved levering. Bevisbyrden ligger de første 6 måneder hos forhandleren, de efterfølgende 1½ år ligger hos kunden. Reklamationsret er kundens lovfæstede ret.

2. Garanti

Garanti er en særlig aftale, der indgås mellem køber og sælger. Hvis kunden og sælgeren enes om, at der skal være en garanti på to år for en vare, så kan kunden i denne periode klage over alle typer af fejl og mangler. Det er i dette tilfælde sælgers ansvar at bevise, at fejlen skyldes mislighold fra kundens side. Garanti er ikke kundens lovfæstede ret.

3. Ombytningsret

Forbrugeren kan som udgangspunkt kræve, at få ombyttet en vare i stedet for at acceptere sælgers tilbud om, at få varen repareret. Det var omvendt indtil 1. januar 2002. Der er dog et meget vigtigt forbehold: Forbrugeren kan kun kræve ombytning, hvis ikke kravet påfører sælger uforholdsmæssige omkostninger i forhold til en reparation.

4. Rimelig tid

I den nye købelov har forbrugeren altid to måneder til at reagere efter, at en fejl eller mangel ved en vare er opdaget. Man betragter således reklamationer inden for 2 måneder, som værende inden rimelig tid og dermed i overensstemmelse med loven. Reklamation kan godt foretages senere end to måneder og stadig være i rimelig tid, men det må antages at høre til sjældenhederne.

5. Formodningsreglen

Den sidste væsentlige ændring af købeloven, er den såkaldte formodningsregel, der betyder, at inden for de første seks måneder efter et køb formodes det, at fejlen var til stede ved købet. Rent praktisk betyder reglen, at forbrugerne sikres en lempeligere bevisbyrde inden for de første seks måneder og medfører, at forbrugeren indenfor de første 6 måneder har lettere ved at få varen ombyttet.
 

FORTRYDELSESRET

1. Den 14 dages fortrydelsesret
2. Sådan returnerer du varen
3. Forsvarlig returnering
4. Er du i tvivl

1. Den 14 dages fortrydelsesret

I forbrugerkøb, hvor bestillingen af varer foretages via telefon eller internet, har køber14 dages fortrydelsesret.

Fortrydelsesretten løber fra det tidspunkt, hvor varen overdrages til køber. Skulle købet fortrydes indenfor 14 dage tilbagebetaler vi varens fulde pris.

For at kunne benytte fortrydelsesretten, skal varen være afleveret til Post Danmark eller anden fragtmand senest 14 dage efter modtagelsen.

Betingelsen for at anvende fortrydelsesretten er, at varen tilbageleveres i  samme stand og mængde, som ved købet. Hvis varen ikke tilbageleveres i  samme stand og mængde, ansættes varens returpris skønsmæssigt af Living4u ud fra en mulig gensalgsværdi.

Ved anvendelse af fortrydelsesretten skal varen venligst returneres i ORIGINAL EMBALLAGE. Manglende ORIGINAL EMBALLAGE medfører oftest en forringelse af salgsværdien, hvorfor du, ud fra en vurdering foretaget af Living4u, vil blive krediteret et tilsvarende mindre beløb svarende til forringelsen. I værste fald kan manglende ORIGINAL EMBALLAGE medføre, at købet ikke kan fortrydes.

Omkostninger ved at sende varen tilbage påhviler køber.

Living4u returnerer beløbet inden 14 dage i overensstemmelse med forbrugeraftaleloven.
 

2. Sådan returnerer du varen

Du kan returnere varer på følgende måder:

• Du kan nægte at modtage varen fra postvæsenet.  I denne sammenhæng beder vi dig gøre postvæsenet opmærksom på, at du straks kan returnere varen til Living4u. Desuden SKAL du give Living4u besked om at fortrydelse af købet via kontaktformularen her indenfor den angivne tidsfrist.

• Du kan modtage varen fra postvæsnet og efterfølgende, inden for de 14 dage, returnere varen  til Living4u.  I denne sammenhæng beder vi dig vedlægge en kopi af fakturaen for de købte varer, som dokumentation for at den/de returnerede varer er købt hos Living4u.


Retur adresse er:
Living4u
Solkærvej 16
8382  Hinnerup
MRK: RETUR

Mærk pakken "RETUR" og vedlæg kopi af købsfaktura som dokumentation for, at den/de returnerede varer er købt hos Living4u. Beløbet returneres ved overførsel til købers konto.

Returnering som følge af fortrydelse sker for købers egen regning.
 
Alle produkter, der returneres til Living4u skal være forsvarligt indpakket.

Living4u anbefaler, at varen returneres via Post Danmark, og at varen sendes som pakkepost. På den måde er der mulighed for at spore pakken i Post Danmarks system og det fjerner dermed enhver tvivl om, hvorvidt varen er blevet udleveret til Living4u. Yderligere har kunden mulighed for, at kunne efterlyse pakken såfremt udlevering ikke har fundet sted.

Varer der returneres pr. efterkrav eller som sendes uden porto modtages ikke af Living4u.
 
Ansvaret for varen overgår til køber ved varens modtagelse. Først ved modtagelse af returvaren hos Living4u overgår ansvaret igen til Living4u.

Er du i tvivl?

Såfremt der måtte opstå tvivlsspørgsmål anbefales det, at du retter henvendelse til Living4u via vores kontaktformular her.